Veel gestelde vragen (FAQ) over Reparatie

Kan mijn toestel gerepareerd worden?

Ja, in de meeste gevallen kunnen wij uw toestel of module repareren tegen een vaste prijs omdat wij al veel problemen door de handen hebben gehad.

Op welke manier kan ik mijn reparatie aanmelden?

Wij hebben een stappenplan ontwikkeld zodat u snel en eenvoudig uw reparatie digitaal kunt aanmelden via: https://mbnaviworld.nl/reparatie/ 
Aanmelden kan alleen via deze weg omdat we dan zeker weten dat we alle gegevens over uw toestel krijgen die we vooraf nodig hebben.

Hoeveel kost een gemiddelde reparatie?

Wij zijn hier heel transparant in. Veel voorkomende problemen kunnen wij gelukkig snel en kostenefficiënt oplossen. U profiteert van ons rijke kennisbase, ervaring en netwerk zodat we vaak direct of heel snel weten wat er aan de hand is en kunnen repareren tegen vaste prijs en nog belangrijker, beproefde oplossing. Overige problemen na akkoord tegen een afgesproken uurtarief

De kosten van een reparatie zullen nooit hoger uitvallen dan een alternatief ruiltoestel. Bij een ruiltoestel loopt u overigens het risico dat het probleem zich weer voordoet bij een bekend probleem. Daarnaast hoeft u geen nieuwe optie codes aan te schaffen zoals navigatie codes of andere codes.

Reken jullie onderzoekskosten?

Ja, indien u besluit het apparaat niet bij ons te laten repareren rekenen wij € 85,– inkl. btw aan kosten. Deze kosten bestaan uit de arbeid, communicatie naar de opdrachtgever, inpakken en het retour zenden van het toestel.

Hebben jullie mijn pakketje ontvangen?

Wij krijgen dagelijks meerdere pakketten aangeleverd dus wij kunnen niet individueel dit nauwkeurig bijhouden. Advies is om even uw track/trace in de gaten te houden. Mocht u het gevoel hebben dat er iets mis gaat, kunt u altijd ons via de mail benaderen

Kan ik ook vanuit het buitenland een reparatie aanmelden?

Ja, binnen de Europese Unie geen enkel probleem. Daarbuiten graag vooraf even contact vanwege de douaneformaliteiten en het vermelden van bepaalde nummers zoals ons EORI nummer

Hoe lang duurt een reparatie?

Hou altijd rekening met 10-15 werkdagen. Spoedopdrachten in overleg tegen aangepaste voorwaarden

Wanneer versturen jullie mijn pakketje retour?

Na ontvangst betaling melden wij uw pakketje digitaal aan bij PostNL of UPS. Deze vervoerders komen minimaal op dinsdag en vrijdag bij ons langs. Alles wat betaald is voor maandag 16:00 gaat dinsdag mee. Alles wat betaald is voor donderdag 16:00 gaat vrijdag mee.

Ik heb een tip voor jullie!

We horen dit graag via het contactformulier

Ik wil graag telefonisch met jullie spreken over mijn reparatie.

Communicatie over de voortgang van de reparatie doen wij per e-mail zodat wij alle gegevens erbij kunnen opzoeken. Mocht het nodig zijn zullen we met u contact opnemen maar dat is in in 99/100 gevallen niet nodig leert onze ervaring zolang u het contact formulier volledig invult.

Ik wil graag langskomen voor reparatie

U kunt gerust langskomen om uw toestel of module af te geven. Op de reparatie zelf kan niet gewacht worden.

Moet ik mijn toestel na reparatie weer inleren?

Vanaf gemiddeld 2010 is het helaas in de meeste gevallen wel noodzakelijk i.v.m. anti-diefstal maatregelen omdat het toestel tijdelijk geblokkeerd wordt als hij buiten uw eigen auto aangesloten wordt. Wij zullen u alle noodzakelijk gegevens aanleveren om het toestel weer in te leren.

Inleren kan gebeuren bij de dealer, vakgarage of bij ons. Dit laatste alleen op afspraak. Aan het inleren/inbouwen zitten extra kosten aan verbonden. Mocht u het bij een dealer of vakgarage laten doen dient u dit zelf te regelen en wij zijn hier geen partij in

Versterkers (logic7) en becker map pilot modules hoeven niet opnieuw ingeleerd te worden.

Moet ik mijn navigatie codes opnieuw aanschaffen?

Nee, wij zullen zorgen dat de navigatie werkt of anders u vooraf op de hoogte stellen zodat u zelf een afweging kunt maken

Een gebruikt toestel van [vul maar in ] is toch veel goedkoper?

Nee, wij zijn van mening dat dit niet het geval is als u een betrouwbaar toestel zoekt. Daarnaast moet u ook de navigatie vrijschakel codes en anti-diefstal codes erbij kopen en moet het toestel op de digitale wagenkaart geregistreerd worden. Het is dus niet alleen het toestel waar u rekening mee dient te houden. Totaal prijs zal altijd hoger liggen dan een eventuele reparatie; immers, anders zouden wij u wel een ruil toestel leveren en niet alle moeite doen om hem te repareren.

Werken jullie ook direct voor particulieren?

Inbouw of ombouw van navigatie systemen is beschikbaar voor bedrijven en uiteraard particuliere klanten. Reparaties bieden wij beperkt rechtstreeks aan particulieren aan omdat het toestel vaak ook uitgebouwd moet worden en weer ingeleerd met speciale apparatuur etc. Wij adviseren dan om altijd even met uw lokale garage of dealer te overleggen want de kans is aanwezig dat ze al klant bij ons zijn.

Ik kan zelf een donor toestel regelen voor reparatie

Helaas werken wij alleen met eigen materialen. Overigens is niet verstandig om bij veel voorkomende kwalen een donortoestel te gebruiken; immers, dan loopt u het risico dat u dezelfde klachten vroeg of laat weer krijgt.

Werken jullie ook met wederverkopers?

Ja, wij werken b2b en in de meeste landen binnen de EU hebben wij lokale partners. Mocht u een lokale partner zoeken stuur ons dan even een mailtje

Zit er BTW op de Reparatie?

Ja, de reparatie is belast tegen 21% BTW over de arbeid alsmede materiaal. Mocht u binnen de EU wonen en beschikken over een geldig BTW nummer kunnen wij, na verificatie, de dienst netto leveren. Voor export buiten de EU graag even vooraf contact gezien de verschillende mogelijke scenario’s.

Voor particulieren geldt dat de dienst altijd belast wordt tegen 21% BTW.